SEO for Finn.no

I denne videoen viser Harald (SEO-konsulent) hvordan han solgte en drøss med produkter på 5 minutter til en god pris på Finn.no

Kort oppsummert

I denne videoen så skal jeg vise deg hvordan du kan selge noe på Finn.no raskest mulig og forhåpentligvis til høyest mulig pris.
Som eksempel brukte treningsutstyret mitt.

Primærmålet mitt var å bli kvitt dette her raskest mulig.

Sekundærmålet var å få høyest mulig pris for det. Målet var 4.000, og jeg fikk solgt det for 4.400,-

Når du skal selge noe, kan det være lurt å tenke i bakvendtland.

Spør deg selv:

1. Hva er det du trenger for å få solgt et produkt her og nå?

Jo, jeg trenger henvendelser.

2. Hvordan få flere henvendelser?

For å få henvendelser, så må jeg ha en annonse som er overbevisende slik at de tar kontakt. For å få folk inn til annonsen så må jeg få klikk.

3. Hvordan få klikk til annonsen ?

For å få klikk så må jeg få visninger. Enten når noen søker aktivt selv eller ved at de får det opp som notifikasjoner på feeden sin, eller som e-post fra Finn.


«Key take aways»

  • Ha en annonse som er informativ og overtalende.
  • Bruk ærlige bilder
  • Gjerne bruk gode bilder. Jo dyrere produktet er, desto viktigere er det med gode bilder. F.eks. hvis du skal markedsfør en Rolex klokke, en seilbåt eller et hus. Da er det større risiko forbundet med kjøpet, og kvaliteten på bildene påvirker direkte hvordan interessen blir. 
  • Berik annonseteksten med flere ord for produktet som du selger ved aktiv bruk av synonymer.
  • Bruk også relevante ord (LSI-ord) for emnet. F.eks. I videoen så selger jeg bl.a. vektskiver. For vektskiver er 15, 10 og kg relevante «ord» å supplere med da noen kan søke mer spesifikt. Vi kaller dette for «long tail» søkefraser på SEO-språket. En long-tail-søkefrase vil da kunne være «Vektskiver 15 kg til treningsbenk»
  • Hvis du er usikker på hva produktet offisielt heter, eller hva folk søker på, så kan du ta et søk i Google slik du selv ville ha søkt. Så scroller du til bunnen av søkeresultater og ser på hvilke søkefraser Google foreslår der det står «Søk relatert til…»
  • Maksimer prisen din ved å sammenligne prisen din med den opprinnelige prisen. Når du sammenligner ditt tall med et tall som er høyere, så virker ikke tallet ditt SÅ stort som det ville ha gjort hvis du ikke hadde sammenlignet med noe. 

Hva sier klienter om Harwest?

Enorm økonomisk gevinst!
Harald sitter med uvurderlig kunnskap og er garantert blant de beste i Norge på hans felt, om ikke den beste.

Etter omtrent 6 måneder med samarbeid så sitter jeg igjen med enorm kunnskap som jeg ikke visste eksisterte, og har strategier jeg bruker hver eneste dag. Samtidig har det vært en enorm økonomisk gevinst, hvor jeg har økt omsetning med hele 1339% i forhold til fjoråret. 

Markus Klepp

Daglig leder / Eier, Mystuff.no

Ekstrem forbedring av omsetning og konverteringsgrad!
Jeg ville forbedre konverteringsgraden til nettbutikken til GPS RADAR for å sikre best mulig vekst. På anbefalinger tok vi kontakt med Harwet for å høre om dekunne hjelpe oss med CRO. 
Etter noen måneders samarbeid har Harwest hjulpet oss med å forbedre konverteringsgraden betydelig og bidratt til å øke omsetningen vår med 323%.  Jeg opplever Harwest som svært dyktig, profesjonell og ærlig. 
Magnus Wester

Daglig leder / Eier, GPS RADAR

Betydelig økt organisk synlighet og trafikk
"Gjennom teknisk analyse og SEO-bistand for lansering av ny nettside for Beauty House, som innebar at vi la ned nettbutikken vår og kun fokuserte på tjenestene som vi tilbyr, sørget Harwest for en trygg overgang. Vi økte trafikken totalt sett fra Googles organiske resultat med 28,91% og sidevisningene våre i Google økte med 44,12%. I tillegg økte vi den organiske trafikken fra Google til tjenestesidene våre med 45,97%.
Harwest håndterte prosjektet profesjonelt, og sikret et godt samarbeid med både designere og utviklere."
Adi Velic

Daglig leder / Eier, Beauty House

Faglig og praktisk stort utbytte
 

"På anbefalinger booket vi inn Harwest (Harald Westre) for å holde et SEO-foredrag for Digital Innholdsproduksjons-studentene ved Fagskolen Kristiania.

Foredraget var strukturert og pedagogisk, og Harald evnet å bryte ned SEO til lett forståelige deler som resulterte i at vi satt igjen med et stort praktisk utbytte." 

 

Øyvind Næss

Faglig studieleder, Digital Innholdsproduksjon, Fagskolen Kristiania | Oslo

Harald Westre

Harald Westre

Daglig leder / SEO-rådgiver i Harwest

Utdanning:

Bachelor i Markedskommunikasjon (Handelshøyskolen BI)

Arbeidserfaring

Rådgiver og fagleder i flere av Norges ledende digitale byråer / performancebyråer
Startet å jobbe med SEO i 2010

Noen av bedriftene som Harald har jobbet med

Statoil / Equinor
G-sport / Intersport
Torshov Sport

Europris
Notabene
Tilbords
Fagmøbler
Klinikk For Alle

Jeg er generelt sett sykelig opptatt av resultater, optimalisering og forbedring. Eksempelvis så A/B-tester jeg hypoteser for meg selv hver uke for å bli en bedre versjon av meg selv enten det dreier seg om helse, produktivitet, business eller andre ting. 


Hvis du fokuserer på vekst for bedriften din, så er ingen tiltak like viktige, det er ALLTID en ting som er viktigst her og nå for å nå målet ditt. Noen ganger er SEO viktigst, mens andre ganger må du fokusere på noe helt annet. Som rådgiver er jeg ekstremt fokusert på ærlighet og å gjøre det "riktige" for mine kunder, enten det dreier seg om hva som er viktigst for deg her og nå, eller om det er snakk om etikk og ærlighet.


Jeg tar et emosjonelt eierskap til kundene som jeg jobber med, og motiveres av resultater og mestring. 
Jeg fokuserer på at kundene mine skal bli sett og hørt, samtidig som at jeg utfordrer dem og sier i fra når det er noe som ikke kommer til å gi så god avkastning.

Lurer du på noe?


Ring oss eller send SMS

Send oss en melding

5 + 12 =